A stresszkezelés módszerei a jóga eszközeivel

Kedves Kutatásban Résztvevő!

Birtha Ágnes vagyok, a Debreceni Egyetem Bölcsésztudományi Kar Pszichológiai Intézet Mentálhigiénés képzés végzős hallgatója, ahol kutatási munkát végezek.

A szakdolgozatomhoz szükséges kutatási programon való részvételére kérlek, melynek célja:  

A stresszkezelés módszerei a jóga eszközeivel.

A kutatás: Dr. Csinády Adriána és Bálint János felügyelete alatt zajlik.

Kérlek jelentkezz a programra, ha 25 és 55 éves kor között vagy. A részvétel önkéntes alapon zajlik és ingyenes. Személyes beazonosításra alkalmas kérdéseket sem a program, sem a kérdőív nem tartalmaz. A részvételért jutalmat nem tudok kínálni. Az adatokat bizalmasan kezelem, és csak a kutatásomba kerülnek felhasználásra.

Miről is szól ez a kutatás?

Hogyan tudjuk csökkenteni a mindennapi stresszt a jóga eszközeivel? Ászana gyakorlással, relaxációval, légzéstechnikai gyakorlatokkal és a jóga egyszerű életmódelveivel.

Ez egy 8 hetes program, amelyben hétről-hétre haladunk a stresszkezelési módszerekkel. Nagyon fontos, nem szükséges hozzá semmilyen jóga tapasztalat vagy előképzettség! Tökéletes vagy úgy,ahogy vagy és ahol ma tartasz. Csak „hozd magaddal” a kíváncsiságod, nyitottságad és egy kicsit a kitartásod.

A program részletei:

A program megkezdése előtt egy észlelt stressz kérdőívet fogok elküldeni neked. Egy linket, amit online ki tudsz tölteni.

A program befejeztével pedig szintén egy észlelt stressz és egy flow állapot kérdőívet küldök. Ahol te azokról a tapasztalataidról tudsz beszámolni, amit a program alatt tapasztaltál. Ez is szintén online lesz.

A kérdőívek kitöltése kb. 10-15 percet vesz igénybe.

Kérlek, a kérdőívek kitöltésénél őszintén válaszolj és törekedj arra, hogy a válaszok leginkább a te gondolataidat tükrözzék. A kitöltést előre is köszönöm.

És mi történik a két teszt között?

  •    A program időtartama: 8 hét

  •    Az órák időtartama: 90 perc

  •    A programon való részvétel: online, így bárki számára elérhető

  •    A kezdés időpontja: 2022.01.05. (szerda)

  •    Hogyan tervezz melyik napokon találkozunk: minden szerda 19.00.-20.30ig

(január 5, 12, 19, 26 és február 2, 9, 16, 23)

Ha esetleg nem tudsz minden szerdán részt venni az órán, semmi baj. Készítek, majd videofelvételt is az órákról, amit így utólag is vissza tudsz nézni, és bármikor gyakorolhatsz!

  •    Mennyit ajánlott gyakorolni egy héten: heti 3x

Tudom, hogy az élet nagy rendező, de ha belevágsz ebbe a programba, azért érdemes tudatosítani magadban, hogy önmagad fejlesztésért és megismerésért gyakorolsz!

  •    Mire számíthatsz az órák alatt? Jóga ászanák, relaxáció, stresszcsökkentő légzéstechnika módszerek és az óra végén egy kis beszélgetés, néhány életmód tanács a jóga elvein keresztül. Illetve bármilyen felmerülő kérdésre, ami a jógával vagy a gyakorlással kapcsolatos, szívesen válaszolok.

Ha szeretnél részt venni a programban, akkor erre az email címre jelentkezz kérlek: stresszkezeles.mental@gmail.com, és felveszem veled a kapcsolatot majd a további részletekkel.

Vagy az alábbi telefonszámon is el tudsz érni 06-20/444-65-69, ha bármi kérdésed lenne a programmal kapcsolatban.

Ha pedig csak abban segítesz, hogy kitöltöd a tesztet, mint kontroll csoporttag, aki nem gyakorlóként vesz részt a kutatásban, csak teszt kitöltőként, akkor azt a segítséget is nagyon köszönöm.

Várlak sok szeretettel!